Nå sitter jeg faktisk på en koselig liten cafe i New York og spiser den beste frokosten hittil i ferien. Frukt, croissont og lemonade. Siden nettet på hotellet ikke funker, tenkte jeg bare å hive inn et lite innlegg før jeg drar! Vi drar i 3 tiden på flyplassen, så bærer det hjem! Gleder meg kjempemye til norsk mat kjenner jeg. Det er intenst å bo i koffert! De siste dagene vi har hatt i byen har vi brukt på å nyte byen og ikke stresse så mye med shopping osv! Selv om jeg elsker denne byen til døde gleder jeg meg utrooolig mye til å komme hjem til lille Bodø.

Jeg elsker New York.

Da var vi endelig komme til New York! Kom hit på ettermiddagen så vi har bare vært å spist og gått rundt i Central park en stund. Hvis man får sjangsen når man er i New york, vil jeg anbefale alle og een hver til å ta turen innom parken. Den er helt nydelig, idyllisk og veldig rolig i forhold til resten av byen.
Vi har vært ganske så uheldige med været på ferien og dagen i dag var selvfølgelig intet unntak. Etter å ha trasket litt i parken begynner det å regne. Dere vet at alt i USA er så stort? Bygningene, porsjonene med mat, og menneskene. Ja, går også innenfor den kategorien. Vi hev oss defor på en sykkeltaxi for å unngå pissregnet. Der ble vi selvfølgelig svindlet som bare det og betalte faen meg 350 kroner for en sykkeltaxi som var 5 minutter lang. Er det mulig, haha. Jaja, velger å bevare et lite håp om menneskeheten fordeom. Gleder meg som et lite barn til i morgen for da fyrer det løs med storshopping.

Er det ferie så er det ferie! Jeg valgte å legge bloggingen litt til side når jeg først er på ferie, men følte for å slenge inn en liten oppdatering. Nå befinner jeg meg i Philadelphia, rett ved New Jersey, etter å ha vært ca 3 dager i Washington dc. Vi låner huset til en venn av pappa som bor her, men som er i Norge for øyeblikket. Det er en ganske så liten plass, men som jeg sa så ligger det rett ved New Jersey så det er slettes ikke langt fra større byer! Jeg har enda ikke kjøpt så altfor mye, men vi tar turen til ♥New York♥ i morgen så da braker det løst, haha. Blir alltid så sjokkert over de lave prisene her. Jeg kjøpte meg et par Nike free run her og jeg tror prisen i Norge er rundt 1000 og oppover, men her får jeg de for 470 kr!! Vi skal innom Nike Town i morgen så jeg tror jeg skal kjøpe et til par. Tar bilder av innkjøpene når det er litt mer å vise!

Tenkte jeg skulle legge ut litt om Washington! Først og fremst var det en utrolig fin og koselig by! Følte med en gang at det nesten var en nedtonet versjon av NYC. Siden DC har mye å by på tok vi en tourbuss for å få med oss mest mulig på kortest mulig tid. Dessverre gjorde vi dette på den varmeste dagen, og det å drive å kjøre rundt og traske på forskjellige attraksjoner i 33 grader er ikke særlig gøy. Ellers var det en veldig fin by med mye å by på!

Det viser seg at vi ikke fikk plass på flyet som drar i morgen tidlig, så vi hiver oss på flyet til oslo i kveld! Egentlig litt deilig for da slipper jeg å stå opp i 5 tiden, haha. Gleder meg så vanvittig mye! Først skal vi ta turen til Washiongton, så en plass i Philadelphia, deretter drar vi til New York og til Marthas vineyard til slutt! Jeg har aldri vært i Washington og jeg vet generelt veldig lite om den plassen i Philadelphia og Marthas Vineyard, så dette blir bra. Men jeg kan med handa på hjertet si at det er New York jeg gleder meg mest til! Jeg var der for 2 år siden, men ble matforgiftet og fikk ikke med meg halvparten av det jeg ville se engang. Selv om jeg bare fikk sett litt av byen, ble jeg helt betatt av den. Det er virkelig noe spesielt med den plassen der!

Skal prøve å oppdatere i ny og ne, men vet ikke helt hvor mye nett jeg har i løpet av ferien. Ønsker ellers alle andre en flott sommerferie!

Da blir det er STORT og samlet innlegg fra ferien nå! Kom hjem på torsdag så døgnrytmen, som dere kanskje ser, er ikke helt på plass. Gidder ikke skrive så mye, men kommer til å si litt om de forskjellige plassene, hvordan cruiset var osv!

ORLANDO:

Vi var i orlando i 3 dager før vi dro på cruiset. Der ble det for det meste bare shopping. Enkelt og greit. Jeg fikk ikke ordnet ladekabelen til kameraet før senere, så er ikke så mye bilder herfra! Var også her i 3 dager til etter cruiset.

CRUISET:

Litt generelt om cruiset, da. Det er VANVITTIG stort. Det var 4200 mennesker på båten denne uka, men siden er så svært så merker man ikke at det er så mye folk. Det var fine middager i middagssalene hver dag og masse bassenger og underholding osv. Mye og gjøre! Jeg synes det var gøy å gjøre noe annet enn vanelig ferie og at man fikk besøke så mange plasser i løpet av uken!

Dagen etter vi gikk ombord var det julaften, så da ble det fin middag og full pynting!

LABADEE, HAITI:

Vil bare si først at  alle plassene vi gikk i land på var områder som var kjøpt opp av cruise selskapet Royal Carribien. De områdene vi kom i land på var "kunstige". Haiti er overhodet ikke slik som det var på området vi var på. Det er et av de fattigste landene i den vestlige verden og da sier det seg selv at alt ikke er helt på stell. Noen av landsbyene rundt området hadde verken vann, elektrisitet og folkene som bodde der drev med byttehandel. Ganske surrealistisk å tenke på! Derfor har cruiseselskapet kjøpt opp et område der det er strender, attraksjoner, resturanter og liknede, for at det skal være fint og eksklusivt for de som kommer innom med cruisene. Det var ingen lokalbefolkning, bortsett fra de som jobbet på området, som bodde der. Bare så det er sagt!

Haiti må fortsatt være en av de nyyydeligste plassene jeg har vært!! Helt lyseblått vann, varmt, natur og strender. Uberskrivelig. Vi leide vannskuter og tok en zipliner-tur! (en slags rutsjebane over hele øya, haha!)

Se på det her da^!!! Vanvittig.

JAMAICA:

Dette var noe av det jeg hadde gledet meg mest til, men ble egentlig ganske skuffa! Området var bare en samling av masse Giftshops og Dutyfrees, uten strender i nærheten. Var syk også, så jeg klarte heller ikke gå ute i varmen. Derfor var jeg for det meste på skipet hele dagen. Don't get me wrong, Jamaica er sikkert et dritherlig sted, men det å gå rundt å se på Bob Marley hånduker en hel dag gadd jeg bare ikke.

hahaha gud..

GRAND CAYMAN:

Her lå vi langflate på stranden hele dagen. Utrolig herlig!

Bortsett fra julaften var det en til formell kveld, der alle pyntet seg!

COZUMEL, MEXICO:

Her tok vi en buss og en liten båttur til en øy som heter "Isle Paradise" tror jeg? Nydelig øy med strand og soling hele dagen!

Ble litt rotete det her, men tror det er det beste jeg klarer nå! Alt i alt var det en veldig herlig ferie!

Ble ikke helt slik jeg hadde tenkt. med mye oppdateringer osv siden det ikke var internett på båten. Derfor kommer jeg til å blogge mer ordentlige innlegg om cruiset når jeg kommer hjem og når jeg har stabilt nett. Må sitte nede i lobbyen i på hotellet for å få blogget og det kjenner jeg ikke jeg kommer til å prioritere i løpet av de siste dagene av ferien. Blir kort oppdatering her, har 6% på macen og det sitter 40 under her nede å spiller kort hahha.

Vil ønske alle et godt nyttår da!

Nå ligger jeg i senga på hotellrommet i Orlando, og nå er klokken 06.29 i lokal tid. Døgnet er blitt snudd helt rundt så jeg våknet i 5 tiden, lys våken. Får god til til å blogge da i allefall haha!

Vi kom frem til hotellet i Orlando i 14-15 tiden i går. Vi var ute å spiste en tur og så dro vi å shoppet litt. Var innom Urban Outfitters for første gang og ble helt forelska i hele butikken, haha! SÅ mye kult der!! Fikk med meg et par topper, 2 luer og et smykke. Ikke den rimeligste butikken da, men jeg vil tro at det er ganske så god kvalitet på klærne og de er jo bare råfine alle sammen. Var også innom Forever 21, men det er så vanvittig mye klær, mye folk og høy musikk der så ble rett og slett helt stressa av å være der. De har en del kult med samtidig MYE stygt, haha. Fant en kul topp og en såå fin kjole! Årets nyttårskjole vil jeg tro. Blir ny shopping runde i dag! Skal få tatt bilder av alt, men det er noe med en laderovergang her som ikke funker, så jeg får ikke ladet kameraet. Får nok ordnet det snart.

Hva skal du i jula?

Jeg har vært ganske fraværende fra bloggen i det siste, men har rett og slett bare valgt å prioritere andre ting! Har prøvd å fokusere på skole og venner nå den siste tiden for jeg drar. I morgen stikker jeg da avgårde! Det virker surrealistisk, virker som om jeg nettopp hadde 30 dager igjen på nedtellingen. Kjenner uansett at jeg gleder meg til å komme litt bort fra kulda og slappe helt og fullt av.

Skal prøve så godt jeg kan på å få blogget, og jeg skal filme en del så jeg kanskje kan lage en film fra turen? Vi får se.

I morgen drar vi fra Oslo → London → New York, så blir en vanvittig lang dag. Men etter det blir det New York og så Orlando, der vi skal være  i 3 dager. Gleder meg!

Men nå må jeg virkelig få krøpet ned i seng, God natt!